رفتن به بالا

پایگاه خبری جامعه نیوز | مرجع یادداشت های سیاسی و اجتماعی

تعداد اخبار امروز : 1 خبر


  • یکشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۰
  • الأحد ۶ رمضان ۱۴۴۲
  • 2021 Sunday 18 April

به گزارش جامعه نیوز: فارس من|آغاز ریل‌گذاری خط‌آهن زاهدان-چابهار با ریل ملی/۱۰۰۰ تن ریل دریافت کرده‌‌ایم محمدرضا آذریان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، از آغاز ریل‌گذاری این مسیر ریلی با ریل‌های تولید داخل از روز آینده خبر داد و گفت: این خط ریلی یکی از استراتژیک‌ترین خطوط ریلی کشور محسوب می‌شود و بندر […]

به گزارش جامعه نیوز:

فارس من|آغاز ریل‌گذاری خط‌آهن زاهدان-چابهار با ریل ملی/۱۰۰۰ تن ریل دریافت کرده‌‌ایم

محمدرضا آذریان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، از آغاز ریل‌گذاری این مسیر ریلی با ریل‌های تولید داخل از روز آینده خبر داد و گفت: این خط ریلی یکی از استراتژیک‌ترین خطوط ریلی کشور محسوب می‌شود و بندر اقیانوسی چابهار را به شبکه ریلی متصل می‌کند. 

 سرپرست مجری راه‌آهن چابهار – زاهدان افزود:  راه‌آهن چابهار – زهدان ۶۲۸ کیلومتر طول دارد که با احتساب خطوط ایستگاهی و مسیرهای فرعی، طول این مسیر ریلی به ۷۰۰ کیلومتر می‌رسد. 

وی ادامه داد: ‌خط‌آهن چابهار-زاهدان از بندر شهید بهشتی چابهار آغاز می‌شود، در ادامه از شهر جدید تیس می‌گذرد و سپس از محدوده شهرستان کنارک عبور می‌کند و به نیک‌شهر می‌رسد و در ادامه به ایرانشهر، خاش و ایستگاه جیگلی در محور بم – زاهدان می‌رسد. 

آذریان ادامه داد: اهداف طرح؛ ایجاد کریدور ریلی شرق کشور، اتصال بندر شهیدبهشتی چابهار به شبکه ریلی و کمک به توسعه سواحل مکران از طریق ایجاد ارتباط ریلی، ارتباط کشورهای آسیای میانه و افغانستان به آب‌های آزاد، توسعه اقتصادی شرق کشور، کاهش سوانح رانندگی در جاده‌ها و کاهش مصرف سوخت است. 

سرپرست مجری راه‌آهن چابهار – زاهدان اظهار کرد: این خط ریلی از زاهدان به مرز میلک و سپس به زابل، بیرجند و ایستگاه یونسی متصل می‌شود. 

* تکمیل خط‌آهن چابهار-زاهدان در سال ۱۴۰۰

وی ادامه داد: پروژه راه‌آهن چابهار – زاهدان در سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می‌رسد که اهداف سال اول بهره‌برداری (۱۴۰۱)، جابه‌جایی ۹۲۷ هزار مسافر و ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تن بار است. 

آذریان اظهار کرد: در سال افق طرح که سال ۱۴۲۰ شمسی است، جابه‌جایی ۲ میلیون و ۴۰ هزار مسافر و ۷.۷ میلیون تن بار برای این خط آهن هدفگذاری شده است. 

این خبر را هم ببینید:  کاهش زمان تنفس خوراک تحویلی با قانون توسعه پتروپالایشگاه‌ها مغایرت دارد

* سرعت ۱۶۰ کیلومتری برای قطارهای مسافری در راه‌آهن چابهار-زاهدان

سرپرست مجری راه‌آهن چابهار – زاهدان ادامه داد: سرعت طرح ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت برای قطارهای مسافری و ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت برای قطارهای باری است. 

وی بیان کرد: عرض این مسیر ریلی ۷ متر است ومسیر به صورت یک‌خطه احداث می‌شود.

* پیشرفت ۶۰ درصدی زیرسازی خط‌آهن چابهار-زاهدان

آذریان با بیان اینکه پروژه خط‌آهن چابهار-زاهدان در ۸ قطعه اجرایی در دست احداث است، گفت: پیشرفت فیزیکی پروژه راه‌آهن چابهار – زاهدان در کل ۴۴ درصد، پیشرفت زیرسازی کل پروژه ۶۰.۵ درصد، پیشرفت روسازی بخش جنوبی پروژه از سمت چابهار به ایرانشهر ۷۵ درصد و پیشرفت زیرسازی بخش شمالی از زاهدان حدود ۳۵ درصد است. 

* احداث ۳۱ دستگاه تونل و ۱۲۸ دستگاه پل خاص در راه‌آهن چابهار

سرپرست مجری راه‌آهن چابهار – زاهدان گفت: در این پروژه ۳۱ دستگاه تونل به طول ۱۵ هزار و ۶۰۰ متر احداث می‌شود و ۱۲۸ دستگاه پل خاص دارد که ۱۵ هزار و ۴۰۰ متر طول دارد؛ ۸۰۰ دستگاه ادوات در پروژه فعال است و ۳ هزار نفر نیروی انسانی شاغل مستقیم در پروژه داریم. 

وی گفت: پیش‌بینی می‌کنیم اشتغال غیرمستقیم در این پروژه حدود ۱۰ هزار نفر باشد. 

13990416000250 Test NewPhotoFree - فارس من|آغاز ریل‌گذاری خط‌آهن زاهدان-چابهار با ریل ملی/1000 تن ریل دریافت کرده‌‌ایم

* آغاز ریل‌گذاری ۴۳ کیلومتر از خط‌آهن زاهدان-چابهار با ریل ملی

آذریان بیان کرد: روز آینده (۱۷ تیر ۹۹) ریل‌گذاری خط آهن زاهدان – چابهار از ایستگاه جیگلی از سمت زاهدان آغاز خواهد شد. 

سرپرست مجری راه‌آهن چابهار – زاهدان افزود: این ریل‌گذاری بخش اتصال به شبکه از سمت زاهدان است، فعلا ۴۳ کیلومتر از این خط آماده ریل‌گذاری است که هم‌زمان کار زیرسازی نیز در دست ادامه و انجام است و به تدریج هم‌زمان با ریل‌گذاری این ۴۳ کیلومتر، زیرسازی هم انجام می‌شود تا ریل‌گذاری به صورت ممتد ادامه یابد و متوقف نشود. 

این خبر را هم ببینید:  چیزی به اسم فمنیست اسلامی وجود ندارد/ سقط ۳۰ هزار جنین در کشور تحت عنوان غربالگری

* گام اول ۱۰۰۰ تن ریل از ذوب‌آهن دریافت کرده‌ایم

وی درباره مشخصات ریلی که قرار است در خط آهن چابهار – زاهدان به کار گرفته شود، گفت: آنچه درنظر گرفته‌ایم، ریل UIC60 تولید شرکت ذوب‌آهن است. قرارداد اولیه با ذوب‌آهن در گام اول تولید ۵ هزار تن ریل است که از این ۵ هزار تن، یک‌هزار تن وارد کارگاه شده است که از این یک‌هزار تن، در ۴ کیلومتر مسیر کوبلاژبندی کرده‌ایم و ریل‌گذاری آغاز می‌شود و ادامه می‌یابد. 

سرپرست مجری راه‌آهن چابهار – زاهدان گفت: پیش‌بینی می‌کنیم در ابتدای کار، ‌روزانه یک کیلومتر ریل‌گذاری انجام شود.

وی ادامه داد: برای کل خط آهن چابهار – زاهدان با احتساب خطوط ایستگاهی که ۷۰۰ کیلومتر است، حدود ۹۲ هزار تن ریل نیاز داریم.

* جزئیات تأمین ۴۵۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل خط‌آهن چابهار-زاهدان

آذریان درباره منابع مالی پروژه گفت: منبع اولیه پیمان، طبق قراردادی که با قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء به عنوان پیمانکار پروژه داریم، ۲ هزار و ۴۱ میلیارد تومان است.

سرپرست مجری راه‌آهن چابهار – زاهدان بیان کرد: تاکنون ۲ هزار میلیارد تومان در خط آهن چابهار – زاهدان هزینه شده است که از این ۲ هزار میلیارد تومان، ۳۰۰ میلیارد تومان از محل مصوبه فروش فولاد خوزستان جذب شد. 

آذریان ادامه داد: هزینه کل این پروژه ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برآورد می‌شود که ۲ هزار میلیارد تومان تاکنون در آن هزینه شده است، ۴ هزار میلیارد تومان با توجه به افزایش قیمت ارز از محل مصوبه ۳۰۰ میلیون یورویی مقام معظم رهبری از محل صندوق توسعه ملی تأمین می‌شود و ۵۰۰ میلیارد تومان هم طبق قرارداد ترک تشریفات، توسط قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء تأمین می‌شود. 

این خبر را هم ببینید:  20 نماینده مجلس برای عضویت در شوراهای نظارت بر صدا و سیما، نظارت بر مطبوعات و نظارت بر میراث فرهنگی داوطلب شدند

وی در پاسخ به این سؤال که از مصوبه ۳۰۰ میلیون یورویی صندوق توسعه ملی، چه میزان تاکنون دریافت شده است، گفت: ۱۰۰ میلیون یورو از این محل تخصیص یافته است، اما وصولی تاکنون ۷۰ میلیون یورو است.

آذریان اضافه کرد: این پروژه از نظر تأمین مالی مشکلی ندارد و سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

13990416000251 Test NewPhotoFree - فارس من|آغاز ریل‌گذاری خط‌آهن زاهدان-چابهار با ریل ملی/1000 تن ریل دریافت کرده‌‌ایم

* مشکلی در تأمین مصالح، بالاست و تراورس پروژه نداریم

سرپرست مجری راه‌آهن چابهار – زاهدان ادامه داد: در حوزه تأمین بالاست و تأمین مصالح مشکلی نداریم، در بخش شمالی پروژه از بخش زاهدان از طریق سنگ‌شکن در حال تولید بالاست هستیم و در بخش جنوبی هم پیمانکار در نزدیک قصرقند مستقر است و تأمین بالاست انجام می‌شود. 

وی گفت: از نظر تأمین ادوات طبق مناقصه‌ای که قرارگاه خاتم‌الانبیاء برگزار کرده است، در این مرحله مناقصه برای ۲۰۰ کیلومتر ادوات برگزار شد که بخشی از آن وارد کارگاه شده است و برنده هم شرکتی بومی است.

سرپرست مجری راه‌آهن چابهار – زاهدان اضافه کرد: همچنین در حوزه تولید تراورس در زاهدان این کار در حال انجام است و مشکلی نداریم و ریل هم که از طریق ذوب‌آهن اصفهان در حال تأمین است که امیدواریم مابقی این ریل را نیز تأمین کنند.

به گزارش فارس، کاربران این رسانه در بخش (فارس من) خواستار پیگیری درباره آخرین وضعیت تکمیل خط‌آهن چابهار-زاهدان شده‌اند.

انتهای پیام/


اخبار مرتبط



تبلیغات

جديدترين خبرها