رفتن به بالا

پایگاه خبری جامعه نیوز | مرجع یادداشت های سیاسی و اجتماعی

تعداد اخبار امروز : 19 خبر


  • جمعه ۱۴ آذر ۱۳۹۹
  • الجمعة ۱۸ ربيع ثاني ۱۴۴۲
  • 2020 Friday 4 December
اوقات شرعی

روابط عمومی حاضر جواب
مدیران روابط عمومی باید بدانند برای موفقیت خود و سازمان باید نسبت به مشتری های خود که در واقع صاحبان اصلی مجموعه هستند پاسخگو باشند

روابط عمومی حاضر جواب

در شرایطی که گفت و گوی تمدن ها فشار تحریم ها علیه ایران را بیشتر کرده و تمام بار این فشار بر دوش مردم این کشور است و تولیدی ها و کارخانه ها یکی پس از دیگری نه به خاطر تحریم بلکه بیشتر به خاطر عدم درک و منفعت طلبی بانک ها و سو مدیریت دولت تدبیر به ورطه ی نابودی و ورشکستگی کشیده می‌شوند.

در شرایطی که گفت و گوی تمدن ها فشار تحریم ها علیه ایران را بیشتر کرده و تمام بار این فشار بر دوش مردم این کشور است و تولیدی ها و کارخانه ها یکی پس از دیگری نه به خاطر تحریم بلکه بیشتر به خاطر عدم درک و منفعت طلبی بانک ها و سو مدیریت دولت تدبیر به ورطه ی نابودی و ورشکستگی کشیده می‌شوند.
در شرایطی که ارزش پول ملی ایران در طرف پایین الاکلنگ بازی با دلار آمریکا است و در جوامع بین المللی ریال ایران دیگر پشیزی ارزش ندارد و حتی هزینه چاپ یک اسکناس هزارتومانی روی کاغذ معمولی از هزار تومان بیشتر می‌شود.

و در حالی که قیمت طلا و سکه هر روز بالا تر می رود و تورم دو رقمی قله های جدیدی را فتح می‌کند، وظیفه مدیر روابط عمومی بانک مرکزی چیست؟
قطعا افراد حرفه ای در این حوزه معتقد هستند در شرایطی که حتی گوجه و تخم مرغی که در خاک کشور ایران تولید می شوند هم به دلار آمریکا و تحریم ها گره خورده اند، یک مدیر روابط عمومی حرفه ای باید با ایفای نقش استراتژیک و مشاور مدیر و برنامه ریز به مدیریت افکار عمومی بپردازد به صورتی که همواره نسبت به برنامه های این سازمان برای رفع این همه نابسامانی و عملکرد ضعیفش پاسخگو، امید دهنده و شفافیت ساز باشد. خود را در کنار مردم و تولیدکنندگان بداند و سازمان را در جهت منافع مخاطبان راهنمایی کند.

این حداقل انتظاراتی است که از مدیر کل روابط عمومی این سازمان می رود اما آنچه شاهد هستیم سکوتی محض است و زبانی که به جای پاسخگویی برای حاضر جوابی سخن می‌راند.

و شاهد این مدعا نطق به حق اخیر رئیس مجلس شورای اسلامی است که در آدرس های صحیح منبع مشکلات مردم، در کنار بهارستان و پاستور، آدرس میرداماد(محل ساختمان بانک مرکزی) را هم به جای آدرس های غلط میشیگان و آریزونا به مردم داد تا مطالبه ی به حق خود را از جای درست داشته باشند.

پیرو این نطق، هنوز روز به ظهر نرسیده، روابط عمومی بانک مرکزی در نامه ای سرگشاده به قالیباف، رئیس مجلس به جای پاسخگویی به خانه ملت و نمایندگان مردم برای ضعف عملکرد این سازمان قلم به حاضر جوابی روان کرده و با سیاسی قلمداد کردن بیان مطالبات به حق مردم راهی برای فرار رو به جلو برای عدم پاسخگویی خود گشوده است.

مدیران روابط عمومی باید بدانند برای موفقیت خود و سازمان باید نسبت به مشتری های خود که در واقع صاحبان اصلی مجموعه هستند پاسخگو باشند و نه حاضرجواب!
به ویژه در سازمان های دولتی که از ملت برآمده اند وباید هر قدم خود را برای منافع صاحبان حقیقی خود بردارند و نه صاحبان حقوقی!

/ یادداشت فهیمه رضایی – کارشناس روابط عمومی و فضای مجازی

اخبار مرتبط



تبلیغات

جديدترين خبرها