رفتن به بالا

پایگاه خبری جامعه نیوز | مرجع یادداشت های سیاسی و اجتماعی

تعداد اخبار امروز : 1 خبر


  • یکشنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۹
  • الأحد ۲۱ ذو القعدة ۱۴۴۱
  • 2020 Sunday 12 July
اوقات شرعی

به گزارش جامعه نیوز:  در مدارس «گوش ندادن» را آموزش می‌دهیم به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، بهمن حوری زاد، استاد روان شناسی دانشگاه کسرا در نشست تخصصی تبیین ابعاد جامعه شناسی، روانشناختی و تربیتی خشونت خانگی و راهکاری تربیتی اظهار داشت: مهارت حل مسئله در نظام آموزشی ما مغفول مانده است و هنوز درک […]

به گزارش جامعه نیوز:

 در مدارس «گوش ندادن» را آموزش می‌دهیم

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، بهمن حوری زاد، استاد روان شناسی دانشگاه کسرا در نشست تخصصی تبیین ابعاد جامعه شناسی، روانشناختی و تربیتی خشونت خانگی و راهکاری تربیتی اظهار داشت: مهارت حل مسئله در نظام آموزشی ما مغفول مانده است و هنوز درک درستی از خشونت، عصبانیت، خشم و پرخاشگری نداریم.

وی با طرح این پرسش که جایگاه آموزش و یادگیری تفکر انتقادی ،منطقی و تفکر خلاق در نظام آموزشی کجاست، ادامه داد: مهارت ضد گوش دادن را در جامعه و مدارس آموزش می‌دهیم.

استاد روانشناسی دانشگاه کسرا با اشاره به اینکه خوشبختانه اکنون در مدارس ابتدایی ما تمرین انتقادی ارائه می شود،گفت:باید به دانش آموزان یاد دهیم تا احساسات و عواطف خود را نشان دهند.

حوری زاد با اشاره به سبک های مختلف فرزند پروری در خانواده،خاطرنشان کرد: یادگیری خشونت ریشه در سبک های فرزند پروری دارد. سبک فرزند پروری مقتدرانه مشتمل برفضای بدون  تحقیر، سرزنش و دیگر خشونت های روانی  و همچنین آموزش حد و مرزها و خط قرمز هاست.

وی اضافه کرد: در سبک فرزند پروری مستبد محرومیت‌ها و محدودیت‌ها، جر و بحث  و خشونت وجود دارد و خشونت را آموزش می‌دهد.

استاد روان شناسی دانشگاه کسرا با بیان اینکه سبک فرزند پروری آسان گیر و بدون نظارت می تواند بیشترین آسیب را وارد کند، خاطرنشان کرد: باورهای غلطی مانند اینکه باید کودک را تنبیه کرد، محروم کردن و بدرفتاری با فرزند و تضاد بین والدین در مجموع فضای مسمومی در خانواده ایجاد می‌کند.

حوری زاد بیان داشت: این موضوع باعث می شود که خشم از خانه به مدرسه و از مدرسه به کلاس و در نهایت به جامعه انتقال پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه نبود عاطفه و کم رنگ بودن احساس و عواطف منشا خشونت و خشم می شود، متذکر شد: با اشتباه کردن ظالمانه برخورد نکنیم.

استاد روانشناسی دانشگاه کسرا  تاکید کرد: توهین کردن،معرفی دانش آموز خاطی در سر صف، تمسخر، حسادت و لقب دادن، منجر به تقسیم بندی دانش آموزان به دو گروه دانش آموزان قربانی و دانش آموزان شاهد خشونت خواهد شد و در واقع هر دو گروه آسیب پذیر خواهند شد.

وی با اشاره به راهکارهای عملی در کاهش خشونت،خاطرنشان کرد: گسترش فرهنگ گفت‌وگو و همدلی در خانواده، تامین هزینه های درمان اختلالات روانی در نظام سلامت افزایش آمادگی عمومی و آموزش والدین و معلمان ارتقا جایگاه مشاوره در مدارس از جمله راهکارهای موثر در کاهش خشونت است.

وی با اشاره به اینکه نظام آموزش ما رقابتی است نه رفاقتی،ابراز داشت: پدیده شوم کنکور نابودکننده دل آرامی و حقوق عاطفی است.

انتهای پیام/


اخبار مرتبط



تبلیغات

جديدترين خبرها